Tikkurila Supi Saunavaha 0.9l
Artikelnummer: Tikkurila-Supi-Saunavaha

Tikkurila Supi Saunavaha 0.9l

från 199.02 kr
Priserna är utan leveranskostnader
Leveranstid
Produkten kan ha en något annorlunda passform eller färg än den som visas på bilden.

Supi Saunavaha vax är lämpligt att använda på bastubänkar, dörr- och fönsterkarmar.

Skydd för invändiga träytor i bastur, som innehåller naturligt vax. Supi Saunavaha bastuvax absorberas i träet och bildar en fukt- och smutsavvisande yta. Supi Saunavaha är ett vattenhaltigt, naturligt vaxkonserveringsmedel. Absorberas i trä, ger en slät, silkeslen yta. Färdiga färger: svart, vit och grå. Produkten är färgad enligt Tikkurila bets och lack färgkatalog. Verktyget kan även användas i svartvitt. Färglöst vax bevarar träets naturliga färg. Produkten är tilldelad emissionsklass M1. Byggmaterial och inredningsdetaljer släpper ut en mängd olika kemikalier till inomhusluften och klass M1 är ett lågemissionsmaterial.

Färgningsmetod. Foam roller, svamp eller borste med konstgjorda borst.

Mognande. Inget damm efter 30 minuter. Efter 24 timmar. kan användas.

Utbyte 10-13 m2 / l.

Målningsförhållanden. Ytan som ska målas måste vara ren och torr, med en lufttemperatur på över 5ºC och en relativ luftfuktighet under 80 %.

Ytförberedelse. Nya rena träytor: torka av smuts och damm. Fukta ytan något med en vattenstråle, låt torka och slipa flisen. Ta bort damm från slipning.

Gamla, smutsiga eller träytor täckta med Supi Saunasoja: tvätta ytorna med Supi Saunapesu enligt instruktionerna, skölj noggrant och låt torka. Slipa och torka bort eventuellt damm som kan ha bildats. Om du applicerar vaxet på resterna av någon gammal produkt blir ytan mycket blankare än när du applicerar obehandlat trä.

Det rekommenderas inte att täcka ytor impregnerade med olja (t.ex. Supi Laudesuoja) med Supi Saunavaha bastuvax om det lagret inte har tagits bort.
Skydda golvet väl innan du applicerar Supi Saunavaha-vax, eftersom denna produkt lätt absorberas i springorna mellan de keramiska plattorna.
Beläggning. Rör först försiktigt i Supi Saunavaha-vaxet, rör om då och då medan du använder. Applicera ett litet lager i riktning mot träfibern så att produkten absorberas jämnt. Eftersom vaxet är mycket flytande är det enklaste sättet att applicera ett lämpligt lager att använda en foam roller eller svamp. Om du applicerar för mycket vax blir ytan hal. Testa det tonade Supi Saunavaha-vaxet i ett område med låg synlighet för att se till att färgen är rätt. Den slutliga nyansen beror på träets egenskaper.

Täck små brädor på en gång för att förhindra överlappning, och när du applicerar stora brädor, täck 1 eller 2 brädor för att få en jämn nyans. Innan du använder bastun, värm och ventilera ångrummet väl.
Ytvård. Rengör vid behov tidigast 1 månad efter målning. Rengör ytan med Supi Saunapesu (förhållande: 1-2 dl rengöringsmedel med 5 liter vatten).

Vårt företags prioritet är att leverera varor av högsta kvalitet till kunderna vid en tidpunkt som passar dem till en plats som de väljer.

Vi skickar varor till alla länder i världen, om du inte hittar det land eller den stad du behöver när du väljer leveransadress, vänligen kontakta oss via e-post [email protected] eller ring kontakttelefonnumret, leveranspriset kommer att beräknas individuellt.

Leverans är alltid tillgänglig.

Leveransinformation:
Att förbereda din beställning för leverans tar 2–3 arbetsdagar från det att betalningen mottagits på butikens bankkonto. När din beställning är klar kommer den att överlämnas till kuriren för leverans.
Leveranstid:
Leveransen tar vanligtvis 8–10 arbetsdagar, men för större eller skrymmande beställningar kan leveranstiden ta längre tid.
Observera att beställningar inte behandlas, skickas eller levereras på helger eller allmänna helgdagar.
Den maximala leveranstiden bör inte överstiga 4–6 veckor.

Leveranstid räknas från det att beställningen hämtas och skickas från vårt lager. Så snart beställningen har skickats kommer kunden att få ett e-postmeddelande med all spårningsinformation för sin beställning. Leveransvillkoren kan ändras beroende på destinationsplatsens avstånd.

Leveranstiden på hemsidan är ungefärlig.

Företaget ansvarar inte för eventuella leveransförseningar.

Företaget ansvarar inte för omarrangering av elektriker eller byggare.

OBS! Om du inte har mottagit din beställning inom den tidsperiod som anges ovan, vänligen kontakta vår kundtjänst.


Hemleveranspriser

Fraktkostnaden i hela Europa beräknas enligt de priser som fastställts av budtjänsten.

Innan varorna levereras kommer kuriren att ordna en acceptabel leveranstid åt dig per telefon (vardagar mån-fre 8:00 - 17:00).

Leveranskostnader ingår inte i priset på produkten som anges i webbutiken.

Fraktkostnaden läggs till varukorgens värde.

 

Samling av varor

När du tar emot de levererade varorna, vänligen kontrollera försändelsens skick (förpackningen), se till att förpackningen inte är deformerad eller skadad. Om du misstänker att paketet har skadats eller deformerats, underteckna inte paketdokumenten och returnera paketet till budet. Om paketet är i sin ordning, underteckna fakturan (konossement) eller annat dokument för överföring av försändelse. Det undertecknade dokumentet är ett bevis på att de beställda varorna har levererats till dig.

Vid köp av produkter längre än 2,4m kan kunden behöva ombesörja lossning.

Returnera varorna

Vi gör vårt bästa för att packa varor som köpts av oss. Tyvärr kan ibland skada ske under transport. Även om du inte vet om något är skadat eller inte, är det alltid bra att ta bilder på anlänt paket på din smartphone, det kommer du att behöva ifall innehållet skadas.

Om du kan se tecken på skadad förpackning, vänligen vidta följande steg:

1. Ta foton av paketet och se till att skadan är synlig.

2. Packa upp din beställning och kontrollera om några produkter är skadade, ta ett foto av skadad vara.

3. Om det finns en överträdelse, vänligen informera oss via e-post [email protected]

OBS! För alla anspråk på skadade eller trasiga varor måste du göra ditt reklamation inom en (1) arbetsdag från leveransdatum. Företaget måste erhålla fullständiga detaljer och beskrivning i skriftlig form med bifogade bilder på det skadade godset.

När köparen vägrar att ta emot levererade varor som inte är defekta ska han betala kostnaderna för att returnera varan till oss.
Om du har några önskemål eller kommentarer angående varuleveranstjänster, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Vi kommer definitivt att överväga dina önskemål.

Relaterade produkter

Liknande produkter